Kvalitetsur krever oppmerksomhet og presisjon.

Derfor er vi opptatt av at du får best mulig service etter kjøpet.

"Kundeopplevelsen burde være like bra gjennom hele eierskapet av et ur. Derfor har vi fokus på strålende service på vårt verksted - fra full overhaling til en enkel sommersjekk."

- Christian Bjerke, eier av Urmaker Larsen

Ønsker du å få utført service hos oss, kan du enten komme innom en av våre butikker med klokken din dersom du bor i nærheten, eller du kan sende klokken din i posten dersom du bor et stykke unna. Batteribytte og andre småreparasjoner utfører vi stort sett mens du venter. Dette trenger du ikke å booke tid for, men kan levere klokken din inn når det passer for deg.

Om du har behov for å sende klokken din inn til oss, kan du bestille en serviceboks. Da vil du få tilsendt en eske med emballasje og fraktetikett i postkassen din, slik at du kan sende klokken din trygt og forsikret inn til oss. Våre urmakere vil så ta imot klokken og undersøke den, og du vil motta et prisoverslag. Når klokken er ferdig reparert og betalt, sender vi den i retur med posten. 

Å overhale et ur er en omstendelig oppgave som krever store faglige og tekniske ressurser. Urmakerne våre sitter derfor ofte på skolebenken hos leverandørene og utvikler stadig sin fagkunnskap.

Vi har et eget sentralverksted med moderne og fintmålende instrumenter. Vårt verksted er autorisert til å utføre service og reparasjoner på alle våre merker, og vi følger produsentenes rutiner og spesifikasjoner ved service og reparasjoner. 

Vårt verksted får tilført renset luft og har overtrykk for å holde støv/urenheter borte. I tillegg har vi det nyeste utstyr og verktøy bransjen til enhver tid kan tilby. 

HVA SKJER VED SERVICE? 

  • Når klokken kommer inn, går urmaker over med lupe for å finne ut hva som er feil og hvilke deler som må byttes. Du vil da få et prisoverslag på reparasjonen.
  • Når prisoverslaget er godkjent, bestilles delene som trengs fra merkets leverandør. Leveringstid på deler varierer fra 1-6 uker, avhenig av om leverandør har deler på lager eller om de må bestilles. Reparasjonen starter når vi mottar delene.
  • Ved reparasjon demonteres uret og både kassen, lenken og verkdelene renses. 
  • Verket oljes opp og settes sammen igjen med eventuelle nye deler. Ved en service byttes alltid alle pakninger for å sikre at uret er vanntett etter endt service.
  • Når uret er satt sammen skal det kalibreres, og om du ønsker polering av kasse og/eller lenke vil gjøres det nå. Etter kalibrering og en eventuell polering, kjøres klokken i trykktester for å sikre at den er tett.
  • Når hele reparasjonen er ferdig settes klokken til kontroll i 2-4 dager for å kvalitetssikre at den går riktig.

LURER DU PÅ HVORDAN DU BØR BEHANDLE KLOKKEN DIN? 

Riktig bruk og regelmessig service er to helt sentrale punkter dersom du ønsker at klokken din skal vare i generasjoner. Et ur er en maskin som går døgnet rundt og for at det skal vare i mange år er det viktig med jevnlig vedlikehold. Når du bruker klokken daglig utsetter du den for mange påkjenninger, men ikke alle typer klokker tåler like store påkjenninger. Klokker til pent bruk, ofte mekaniske, tåler eksempelvis mindre slag og støt enn batteriklokker. Konsekvensen av kraftige gjentakende bevegelser kan være at delene i selve urverket løsner eller blir ødelagt, så det gjelder å være varsom. 

De fleste mekaniske ur har behov for service ca hvert 5. år. Dette vil du merke ved at klokken sakner seg, forter seg eller stopper. Quartzur trenger batteribytte hvert 2.-3. år, og du merker at batteriet må byttes ved at sekundviseren begynner å hoppe. Etter 10-15 år kan varigheten på batteriet bli veldig kort, og dette tyder på at verket har for høyt strømforbruk og må byttes. Ved service byttes alle pakninger slik at klokken er vanntett, men dette kan det også være behov for å gjøre i mellom service. Hos oss kan du få trykktestet klokken din for å påse at den er tett, og det er spesielt lurt å gjøre før badesesongen begynner.

HVA BETYR VANNTETTHETEN? 

30-50 meter

Beskyttet mot vanndråper og lett regn, men kan ikke dusjes med. 


 100 meter

Kan dusjes og bades med, men er ikke egnet for dypdykking.


200 meter

Egnet for dykking


300 meter eller mer

Konstruert for dykking på dypere nivåer og kan brukes av seriøse dykkere. 

 

TABLET STARTS HERE

Kvalitetsur krever oppmerksomhet og presisjon.

Derfor er vi opptatt av at du får best mulig service etter kjøpet.

"Kundeopplevelsen burde være like bra gjennom hele eierskapet av et ur. Derfor har vi fokus på strålende service på vårt verksted - fra full overhaling til en enkel sommersjekk."

- Christian Bjerke, eier av Urmaker Larsen

Ønsker du å få utført service hos oss, kan du enten komme innom en av våre butikker med klokken din dersom du bor i nærheten, eller du kan sende klokken din i posten dersom du bor et stykke unna. Batteribytte og andre småreparasjoner utfører vi stort sett mens du venter. Dette trenger du ikke å booke tid for, men kan levere klokken din inn når det passer for deg.

Om du har behov for å sende klokken din inn til oss, kan du bestille en serviceboks. Da vil du få tilsendt en eske med emballasje og fraktetikett i postkassen din, slik at du kan sende klokken din trygt og forsikret inn til oss. Våre urmakere vil så ta imot klokken og undersøke den, og du vil motta et prisoverslag. Når klokken er ferdig reparert og betalt, sender vi den i retur med posten. 

Å overhale et ur er en omstendelig oppgave som krever store faglige og tekniske ressurser. Urmakerne våre sitter derfor ofte på skolebenken hos leverandørene og utvikler stadig sin fagkunnskap.

Vi har et eget sentralverksted med moderne og fintmålende instrumenter. Vårt verksted er autorisert til å utføre service og reparasjoner på alle våre merker, og vi følger produsentenes rutiner og spesifikasjoner ved service og reparasjoner. 

Vårt verksted får tilført renset luft og har overtrykk for å holde støv/urenheter borte. I tillegg har vi det nyeste utstyr og verktøy bransjen til enhver tid kan tilby. 

HVA SKJER VED SERVICE? 

  • Når klokken kommer inn, går urmaker over med lupe for å finne ut hva som er feil og hvilke deler som må byttes. Du vil da få et prisoverslag på reparasjonen.
  • Når prisoverslaget er godkjent, bestilles delene som trengs fra merkets leverandør. Leveringstid på deler varierer fra 1-6 uker, avhenig av om leverandør har deler på lager eller om de må bestilles. Reparasjonen starter når vi mottar delene.
  • Ved reparasjon demonteres uret og både kassen, lenken og verkdelene renses. 
  • Verket oljes opp og settes sammen igjen med eventuelle nye deler. Ved en service byttes alltid alle pakninger for å sikre at uret er vanntett etter endt service.
  • Når uret er satt sammen skal det kalibreres, og om du ønsker polering av kasse og/eller lenke vil gjøres det nå. Etter kalibrering og en eventuell polering, kjøres klokken i trykktester for å sikre at den er tett.
  • Når hele reparasjonen er ferdig settes klokken til kontroll i 2-4 dager for å kvalitetssikre at den går riktig.

LURER DU PÅ HVORDAN DU BØR BEHANDLE KLOKKEN DIN? 

Riktig bruk og regelmessig service er to helt sentrale punkter dersom du ønsker at klokken din skal vare i generasjoner. Et ur er en maskin som går døgnet rundt og for at det skal vare i mange år er det viktig med jevnlig vedlikehold. Når du bruker klokken daglig utsetter du den for mange påkjenninger, men ikke alle typer klokker tåler like store påkjenninger. Klokker til pent bruk, ofte mekaniske, tåler eksempelvis mindre slag og støt enn batteriklokker. Konsekvensen av kraftige gjentakende bevegelser kan være at delene i selve urverket løsner eller blir ødelagt, så det gjelder å være varsom. 

De fleste mekaniske ur har behov for service ca hvert 5. år. Dette vil du merke ved at klokken sakner seg, forter seg eller stopper. Quartzur trenger batteribytte hvert 2.-3. år, og du merker at batteriet må byttes ved at sekundviseren begynner å hoppe. Etter 10-15 år kan varigheten på batteriet bli veldig kort, og dette tyder på at verket har for høyt strømforbruk og må byttes. Ved service byttes alle pakninger slik at klokken er vanntett, men dette kan det også være behov for å gjøre i mellom service. Hos oss kan du få trykktestet klokken din for å påse at den er tett, og det er spesielt lurt å gjøre før badesesongen begynner.

HVA BETYR VANNTETTHETEN? 

30-50 meter

Beskyttet mot vanndråper og lett regn, men kan ikke dusjes med. 


 100 meter

Kan dusjes og bades med, men er ikke egnet for dypdykking.


200 meter

Egnet for dykking


300 meter eller mer

Konstruert for dykking på dypere nivåer og kan brukes av seriøse dykkere. 

 

MOBILE STARTS HERE

Kvalitetsur krever oppmerksomhet og presisjon. Derfor er vi opptatt av at du får best mulig service etter kjøpet.

"Kundeopplevelsen burde være like bra gjennom hele eierskapet av et ur. Derfor har vi fokus på strålende service på vårt verksted - fra full overhaling til en enkel sommersjekk."

- Christian Bjerke, eier av Urmaker Larsen

Ønsker du å få utført service hos oss, kan du enten komme innom en av våre butikker med klokken din dersom du bor i nærheten, eller du kan sende klokken din i posten dersom du bor et stykke unna. Batteribytte og andre småreparasjoner utfører vi stort sett mens du venter. Dette trenger du ikke å booke tid for, men kan levere klokken din inn når det passer for deg.

Om du har behov for å sende klokken din inn til oss, kan du bestille en serviceboks. Da vil du få tilsendt en eske med emballasje og fraktetikett i postkassen din, slik at du kan sende klokken din trygt og forsikret inn til oss. Våre urmakere vil så ta imot klokken og undersøke den, og du vil motta et prisoverslag. Når klokken er ferdig reparert og betalt, sender vi den i retur med posten. 

Å overhale et ur er en omstendelig oppgave som krever store faglige og tekniske ressurser. Urmakerne våre sitter derfor ofte på skolebenken hos leverandørene og utvikler stadig sin fagkunnskap.

Vi har et eget sentralverksted med moderne og fintmålende instrumenter. Vårt verksted er autorisert til å utføre service og reparasjoner på alle våre merker, og vi følger produsentenes rutiner og spesifikasjoner ved service og reparasjoner. 

Vårt verksted får tilført renset luft og har overtrykk for å holde støv/urenheter borte. I tillegg har vi det nyeste utstyr og verktøy bransjen til enhver tid kan tilby. 

HVA SKJER VED SERVICE? 

  • Når klokken kommer inn, går urmaker over med lupe for å finne ut hva som er feil og hvilke deler som må byttes. Du vil da få et prisoverslag på reparasjonen.

  • Når prisoverslaget er godkjent, bestilles delene som trengs fra merkets leverandør. Leveringstid på deler varierer fra 1-6 uker, avhenig av om leverandør har deler på lager eller om de må bestilles. Reparasjonen starter når vi mottar delene.
  • Ved reparasjon demonteres uret og både kassen, lenken og verkdelene renses. 

  • Verket oljes opp og settes sammen igjen med eventuelle nye deler. Ved en service byttes alltid alle pakninger for å sikre at uret er vanntett etter endt service.

  • Når uret er satt sammen skal det kalibreres, og om du ønsker polering av kasse og/eller lenke vil gjøres det nå. Etter kalibrering og en eventuell polering, kjøres klokken i trykktester for å sikre at den er tett.

  • Når hele reparasjonen er ferdig settes klokken til kontroll i 2-4 dager for å kvalitetssikre at den går riktig.

LURER DU PÅ HVORDAN DU BØR BEHANDLE KLOKKEN DIN? 

Riktig bruk og regelmessig service er to helt sentrale punkter dersom du ønsker at klokken din skal vare i generasjoner. Et ur er en maskin som går døgnet rundt og for at det skal vare i mange år er det viktig med jevnlig vedlikehold. Når du bruker klokken daglig utsetter du den for mange påkjenninger, men ikke alle typer klokker tåler like store påkjenninger. Klokker til pent bruk, ofte mekaniske, tåler eksempelvis mindre slag og støt enn batteriklokker. Konsekvensen av kraftige gjentakende bevegelser kan være at delene i selve urverket løsner eller blir ødelagt, så det gjelder å være varsom. 

De fleste mekaniske ur har behov for service ca hvert 5. år. Dette vil du merke ved at klokken sakner seg, forter seg eller stopper. Quartzur trenger batteribytte hvert 2.-3. år, og du merker at batteriet må byttes ved at sekundviseren begynner å hoppe. Etter 10-15 år kan varigheten på batteriet bli veldig kort, og dette tyder på at verket har for høyt strømforbruk og må byttes. Ved service byttes alle pakninger slik at klokken er vanntett, men dette kan det også være behov for å gjøre i mellom service. Hos oss kan du få trykktestet klokken din for å påse at den er tett, og det er spesielt lurt å gjøre før badesesongen begynner.

HVA BETYR VANNTETTHETEN? 

30-50 meter
Beskyttet mot vanndråper og lett regn, men kan ikke dusjes med. 


 100 meter
Kan dusjes og bades med, men er ikke egnet for dypdykking.


200 meter
Egnet for dykking


300 meter eller mer
Konstruert for dykking på dypere nivåer og kan brukes av seriøse dykkere.